Sonntag, 23. Februar 2020

[MIXED.de] - Deutschsprachiger Artikel zur Sansar-Krise

Quelle: MIXED.de
Im Online-Magazin MIXED.de ist am 22. Februar ein deutschsprachiger Artikel erschienen, der sich dem aktuellen Krisenthema um Sansar widmet.

Das MIXED Magazin gehört zu den wenigen Medien in Deutschland, die überhaupt noch etwas über Linden Lab und seine Produkte berichten. Schon im November 2019 gab es dort einen Artikel zu den Entlassungen von Sansar Mitarbeitern. Zu diesem Zeitpunkt hatte Linden Lab noch angenommen, mit einer Schwerpunktverlagerung auf Events seiner Plattform mehr Leben einhauchen zu können.

Der aktuelle Artikel bezieht sich auf das Video zur Lab Gab Folge 14 und auf einen Blogpost von Wagner James Au. In den Kommentaren zum Blogpost auf New World Notes fordern einige sogar die Entlassung von Ebbe Altberg, da er wohl einen Großteil der Second Life Einnahmen aus den letzten vier Jahren für seine Vision von Sansar verbrannt hat.

Auf MIXED werden zu Sansar auch Parallelen zu den Pleiten von High Fidelity und AltspaceVR gezogen. Dazu wird Philip Rosedale zitiert, der eine VR-Brille einen Mäuse-Sarg nennt, der auf dem Gesicht klebt.

Leider ist die Seite von MIXED inzwischen ziemlich fies mit Werbung zugemüllt, sodass es schwer fällt, den Artikel störungfrei zu lesen.

Hier noch einmal der Link zum Artikel:

Siehe auch:

4 Kommentare:

  1. I still have no idea why Linden Lab embarked on Sansar. I try hard to imagine a scenario in which it became a financial success and I cannot. How likely was it that tens of thousands of people would sit for hours at a time wearing sensory deprivation masks? Remember 3D TV could not get people to wear special glasses.

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    1. With 3D I would think that skipping anaglyph as cheap entry-level solution to get people interested created the hen and egg problem of content creation. VR is doing similar things, though with the gear VR it has started moving in an interesting direction - but I still cannot see wearing the glasses for more than short sessions as a realistic mainstream usecase.

      I mean really - what part of the population can just entirely block themselves from their surroundings for any length of time?

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    2. @Annie:
      When Sansar started, VR was just a hype. At that time, I also believed that the platform had a larger target group and could be a success. But the longer Linden Lab developed Sansar, the more they got into a dead end. VR wasn't the "next thing", every Sansar user got 20 regions for free, the world editor was far too complicated for an average user, no in-world editing of the avatar, etc.

      You are absolutely right when you write that this could not be a financial success. I still don't know how Linden Lab wanted to make so much money with Sansar that the platform at least financed itself.

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  2. @Klaus:
    If I look at some users in SL, I can already see that some (sure not all!) "flee" into the virtual world of SL for a very long time. In this respect, this is already the case. Should there be comfortable glasses and haptic suits in the future (I am convinced that they will exist), the VR world would experience its breakthrough and then suck some users into it almost permanently.

    So I find "Ready Player One" a very realistic future scenario as far as the virtual world is concerned. Whether we like it is another matter.

    Die Niki

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