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Sonntag, 17. September 2017

Simtipp: Khodovarikha

Während aktuell viele SL-Regionen von Sommer- auf Herbstgestaltung umstellen, hat Serene Footman, der Ersteller von Furillen und Furillen City, eine karge Winterregion eröffnet, die sehr nah an das Ambiente von Furillen angelehnt ist.


"Khodovarikha" ist ein kleines Gebiet in der Barentssee nördlich von Russland. Dieses Gebiet spielte im zweiten Weltkrieg eine Rolle beim sogenannten Unternehmen Wunderland. Eine deutschsprachige Wikipedia Seite zu Khodovarikha habe ich nicht gefunden. Nur die englische Seite. Jedenfalls spielte bei dieser Operation der Leuchtturm von Khodovarikha eine wichtige Rolle.


Der Leuchtturm auf dem virtuellen Khodovarikha, sieht dem realen Vorbild wirklich sehr ähnlich, wie man auf diesen RL-Fotos überprüfen kann. Hier scheint Serene nicht irgendein Modell vom Marketplace genommen zu haben, sondern er hat das Teil anhand von Fotos nachgebaut. Und das ist ihm gut gelungen. Der Leuchtturm in SL ist das beeindruckendste Gebäude auf dem Sim.


Abseits von der erwähnten Operation im letzten Weltkrieg, war Khodovarikha eine Wetterstation, die nur von einer einzigen Person verwaltet wurde. Dieser Mann hieß Slava (Vyacheslav Korotki).Weiter habe ich dazu jetzt nicht mehr recherchiert, weil mir die Zeit gerade ausgeht. Serene hat zum RL-Ort einen ausführlichen Blogpost geschrieben. Jedenfalls wurde Slava einmal im Jahr von einem Versorgungsschiff mit Vorräten beliefert. Ansonsten war Slave dort ziemlich allein.


Einige der RL-Fotos in Serenes Blogpost, sind ebenfalls verblüffend genau auf der SL-Region nachempfunden worden. Es ist schon erstaunlich, wie gut Serene mit den Mitteln aus Second Life so eine Landschaft nachbaut. Und nicht nur das, sondern er schafft auch noch eine Stimmung, die den Geschichten zum RL-Ort gerecht wird.


Das Windlight auf Khodovarikha ist dunkel. Ich habe für meine Fotos etwas den Gamma-Wert erhöht. Über der Region zieht eine Aurora Borealis ihre Kreise. Die ist aber nicht ganz so grell und bunt, wie man das auf manchen anderen Regionen in SL sehen kann.


Die Region ist eine Homestead, deren Prim-Kapazität fast komplett ausgereizt wurde. Viele der Häuser und Gebäude sind innen eingerichtet. Dort ist es allerdings noch dunkler als im Außenbereich. Dennoch hier zwei Fotos aus unterschiedlichen Gebäuden.



Der Schneefall ist ziemlich kräftig. Allerdings ist das der Schnee mit den riesigen Partikelkristallen. Ich persönlich finde den nicht so gut, denn wenn eine Flocke zu nah an der Kamera vorbeifliegt, sieht sie unnatürlich aus und ist so groß wie eine Sonnenblume.


Wie schon bei Furillen, hat Serene auch auf Khodovarikha wieder viele Stühle auf der Region verteilt. Je nach Perspektive, kann man damit auch künstlerische motivierte Fotos produzieren. Dazu hatte ich aber gestern nicht die Geduld. Mir persönlich, hat die Wetterstation am besten gefallen (Foto hier drüber).


Im Gegensatz zu Furillen, wird die Region Khodovarikha wohl nur vorübergehend im SL-Grid bleiben. So wie schon Serenes letzte Homestead Installation "La Digue du Braek". Das hängt auch weitestgehend von den Tips ab, die auf Khodovarikha gegeben werden.

>> Teleport zu Khodovarikha

Links:

5 Kommentare:

  1. Hello, Serene Footman here. Thanks for visiting and writing a detailed and positive report on
    Khodovarikha. The only disagreement I have with you is about the snow. As you might imagine, I have researched this very extensively SL, trying several different systems. However, most systems are full weather systems and the snow simply falls with the same 'weight' and regularity as rain. The snow I use here is the same as the snow I have always used at Furillen - I use it because it does not fall regularly but swirls in the wind and tends to 'hang' in the air. Of course some flakes are big - snow can be annoying like this! I don't think it is unnatural at all - quite the opposite, in fact. That's just my perspective on this anyway.

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  2. That comment did not publsh correctly! Here is the correct version: Thanks for visiting and writing a detailed and positive report on Khodovarikha. The only disagreement I have with you is about the snow. As you might imagine, I've researched this very extensively in Second Life, and tried almost every system available. However, most systems are full of weather systems and the snow simply falls with the same 'weight' and regularity as rain. The snow I use at Khodovarikha is identical to the system I have used at Furillen. I like it because, unlike rain. it swirls and hangs in the air - like real snow. Of course some flakes are big - snow can be like this! I do not think it is unnatural at all - quite the opposite, in fact. That's just my perspective on this anyway. Best wishes, Serene

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    1. Hi Serene, thanks for your comment.
      Different people, different opinions. For me the used snow system on Khodovarikha has comic style snowflakes. The texture in the particle system is a single ice crystal. But in nature snowflakes never fall as single crystals. The flakes are composed by a group of individual ice crystals that are glued together by small water droplets. Visually they look like small cotton balls.

      I don't know the current offerings of snow systems in Second Life, but I remember that AM Radio has always used a system with small round particles, which of course followed the SL wind and fell down with differently speed. If you remember AM's old installation "The Spaces between these Trees" you may know the snow system I'm talking about.

      But these are just unimportant details compared to your great installation. You should not worry about my personal view. The snow system on Khodovarikha is okay and maybe there is no better available atm.

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  3. The Quiet was a wonderful sim, one of my favourites of all time, as I said on my own blog last year (see https://furillen.org/2016/01/25/remembering-the-sims/). I don't know which system was used there, but I believe he used animated tile textures, which I really don't think would work so well in today's viewers (The Quiet closed in 2008). Judging by this picture from Ziki Questi (https://www.flickr.com/photos/zikiquesti/5770648214/sizes/o/in/photostream/), the large crystals were still present in certain light, and the flakes had a more regular arrangement, which isn't natural in my eyes. The system I use is by Alex Bader, and generally seen as the best available right now. Judging by reviews of the system on MP - see https://marketplace.secondlife.com/p/Falling-Snow-System-from-Studio-Skye/5513381 - I don't think many people would agree with your description of it as 'comic'. Perhaps this is a viewer issue, as well. Either way, I did not want anyone reading your report to imagine that this issue was not given a great deal of thought already.

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    1. On Ziki's picture, it looks more like cotton balls than single crystals. Here is one of my pictures from the post above. Open it in full size (1920 x 1080) and look at the flakes in the foreground. >> example pic. Then compare this with the picture of Ziki.
      (And if you like with this comic pic.^^)

      Either way, I did not want anyone reading your report to imagine that this issue was not given a great deal of thought already."

      I never doubted that. And that is not what I wanted to say. It is really just that I personally do not like this snowflakes.

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